Onlinehöst:
Normalt sett hade vi jobbat på 4-5 mässor under hösten. WOMEX - som är ett nav vilket vårt arbete med folk- och världsmusik är helt beroende av - hade länge planer på att köra IRL i Budapest, men när situationen försämrades lade man hela mässan online. Det är dock glädjande att konstatera att många i det nätverk av tusentals människor som normalt deltar ändå valde att registrera sig för online-versionen. Det är självklart oerhört svårt att jobba med promotion, inte egentligen för att det är online utan för att frågetecknen kring när livescenen kan börja fungera igen är så stora.
Vad som är intressant att konstatera är hur väl många mässor, speciellt i USA och Kanada, anpassat sig till situaitonen med smarta och genomarbetade tekniska lösningar. Vi har deltagit på MUTEK i Montréal, Arts Midwest/Western Arts Alliance i USA, och Reeperbahn Festival i Hamburg. För oss som jobbar internationellt kan onlinelösningar av framtida showcasemässor bli ett spännande komplement.